Wat kenmerkt ons DNA als werkgever? Waarom willen mensen hier werken? En hoe zet je dat in om sollicitanten te werven? Vragen die de kern van je organisatie raken. Vragen waarvoor Provincie Zuid-Holland WebNL creative studios inschakelde!

Om een employer brand goed neer te zetten, is het belangrijk om eerst de diepte in te gaan. We werken van onderzoek naar creatie en vanuit daar naar implementatie en beheer. 

Klant

Provincie Zuid-Holland

Diensten

We voeren intern een onderzoek uit om het DNA en de cultuur vast te stellen, als voeding voor de creatie van het employer brand. Daarnaast werken we mee aan de jobmarketing-campagnes. We maken en promoten creatieve concepten, advertenties en teksten die er echt uitspringen. 

Wat vinden medewerkers?

Een sterk werkgeversmerk is authentiek. Wat je belooft aan kandidaten, moet je kunnen waarmaken. Daarom doen we onderzoek naar wat de medewerkers aanspreekt in de provincie Zuid-Holland als werkgever. We organiseren meerdere sessies met een diverse groep collega's en gaan daarin op zoek naar culturele waarden. In een enquête betrekken we vervolgens de gehele organisatie bij de uitvraag. 

Het DNA van de provincie

Met de uitkomsten van het onderzoek maken we een beschrijving van het DNA, bestaande uit identiteit en cultuur. Maar ... What's in it for me? Iedere specialist in arbeidsmarktcommunicatie weet dat dit de allesbeslissende vraag is voor kandidaten. Daarom maken we van hieruit de vertaling naar een Employer Value Proposition (EVP). Oftewel, de propositie van het werkgeversmerk.

Employer Value Proposition

De Employer Value Proposition (EVP) bestaat uit een werkgeversverhaal en een medewerkersbelofte. Een bron van creativiteit om in de toekomst uiteenlopende campagne-ideeën op te baseren! Niet alleen voor de candidate journey, maar ook voor de employee journey biedt dit inspiratie. De mensen die al bij je werken zijn namelijk een hele belangrijke doelgroep van je werkgeversmerk. 

Gezocht: sollicitanten ... vandaag! 

Dat klinkt als een uitgebreid en diepgaand traject, toch? Dat is het ook, en dat kost tijd. Voor de lange termijn denken we op strategisch niveau mee. In de tussentijd staan er natuurlijk ook genoeg vacatures open die snel gevuld moeten worden. Voor die functies werken wij mee aan de jobmarketing.

We redigeren vacatureteksten, schrijven short copy voor advertenties en creëren (geanimeerde) banners die goed converteren. Voor doelgroepencampagnes met meerdere functies in één vakgebied gaan we een stap verder. Dan bedenken we een creatief campagneconcept dat extra opvalt. Alles om de juiste kandidaten te vinden!